Merit Pelajar Perubatan KTSN

Posted by Aspirasi UKMKL Wednesday, February 3, 2010

alhamdulillah dialog bersama pentadbiran, pelajr perubatan PERSIAP dan JAKSA telah selamat diadakan semalam. Terungkai segala kesimpulan dan terang segala kelabuan. Nampaknya ramai antara kita yg terkeliru dengan pelbagai berita yang tidak tepat. Antara intipati dialong :
a. Merit pelajar perubatan dikira antara aktiviti kolej, PERSIAP dan AMSA
b. Pelajar perubatan hanya bersaing sesama kita sendiri untuk tinggal di K1. Tetapi semua pelajar akan mendapat tempat penginapan, yang membezakan adalah keaktifan masing2. Sekiranya ingin duduk di K1 maka perlu aktif untuk mendapatkan merit yang lebih jika tidak aktif maka masih berpeluang duduk di KTSN tetapi selain dari K1.
c. Keselamatan dan Kebajikan menjadi keutamaan pentadbiran dan JAKSA anda boleh terus menghubungi pengetua atau timbalan jika ada masalah.
d. Pelajar ditempatkan dengan pelbagai fakulti untuk membolehkan komunikasi dan integrasi bersama rakan yang lain tetapi pihak pentadbiran akan memastikan bilangan yang tinggal disetiap blok tidak terlalu kecil untuk menjaga keselamatan penghuni.

Pihak ASPIRASI UKM KL mengucapkan terima kasih diatas keterbukaan pentadbiran dan JAKSA dalam menangani persoalan merit pelajar perubatan ini. Diharap semua pelajar juga alert dengan notis yang sentiasa dipamerkan oleh JAKSA dan pentadbiran Kolej.

0 comments

Post a Comment

ASPIRASI UKM KL

Aspirasi merupakan satu pertubuhan yang ditubuhkan di atas kesedaran Mahasiswa untuk terus mendokong Aspirasi Universiti. Membawa mahasiswa ke arah Kecemerlangan akademik dan sahsiah diri melalui semangat serta ideology yang dibawa selaras dengan Misi, Visi dan Matlamat Universiti Kebangsaan Malaysia.

Pengumuman

Selamat menjalani peperiksaan pertengahan semester kepada semua Pelajar Kampus KL. Pastikan anda membawa semua barang yang berkaitan untuk peperiksaan seperti Kad Matrik, Pen, Pensil 2B, kalkulator dan pemadam. Semoga semua berjaya dalam peperiksaan