Laporan PMUKM sesi 2008/2009

Posted by Aspirasi UKMKL Sunday, January 24, 2010


PMUKM sesi 2008/2009 telah membawa beberapa isu yang timbul di Kampus Kuala Lumpur dan Kolej Tun Syed Nasir kepada pihak atasan agar tindakan segera dapat diambil. Di antaranya ialah:

1. Laporan 'survey' kafetaria UKM KL yang dihantar telah berjaya membawa kepada penubuhan Jawatankuasa pemantau kafetaria KKL dan KTSN bagi menjamin kualiti dan mutu kafetaria.

2. Penambahbaikan kemudahan-kemudahan di dewan-dewan kuliah serta surau telah pun mendapat perhatian yang serius daripada pihak atasan dan akan diberikan prioriti dalam peruntukan JPP bagi tahun 2010.

3. Kes kecurian yang berlaku di KKL terutamanya di sekitar kawasan Perpustakaan telah pun dilaporkan dan pihak Pustakawan dengan kerjasama Pihak Penolong Pendaftar KKL dan Unit Keselamatan KKL masih dalam proses perbincangan untuk memilih tempat yang sesuai mengikut spesifikasi keselamatan bagi meletakkan CCTV.

4. Lantaran kekurangan bilik bagi para pelajar bermesyuarat dan mengadakan perbincangan, permohonan penambahan bilik aktiviti pelajar di Kampus Kuala Lumpur beserta landskap dan keperluan bilik tersebut telah pun dibawa dalam mesyuarat Jawatankuasa Pembangunan Penambahan Ruang dan Pembinaan Bangunan, UKM.

5. Prioriti penambah baikan gelanggang squash KTSN 1 akan dipertimbangkan dalam budget UKM 2010.


“Aspirasi Sepakat Transformasi Gemilang”
Dilaporkan oleh,

AZMEER BIN ROSLY
Timbalan Speaker
PMUKM 08/09

NUR HAMIZAH BINTI OTHMAN
Pengerusi Exco Pembangunan Akademik
PMUKM 08/09

MOHD HELMI BIN YAZID
Pengerusi Exco Kerohanian
PMUKM 08/09

0 comments

Post a Comment

ASPIRASI UKM KL

Aspirasi merupakan satu pertubuhan yang ditubuhkan di atas kesedaran Mahasiswa untuk terus mendokong Aspirasi Universiti. Membawa mahasiswa ke arah Kecemerlangan akademik dan sahsiah diri melalui semangat serta ideology yang dibawa selaras dengan Misi, Visi dan Matlamat Universiti Kebangsaan Malaysia.

Pengumuman

Selamat menjalani peperiksaan pertengahan semester kepada semua Pelajar Kampus KL. Pastikan anda membawa semua barang yang berkaitan untuk peperiksaan seperti Kad Matrik, Pen, Pensil 2B, kalkulator dan pemadam. Semoga semua berjaya dalam peperiksaan