FORUM BICARA WANITA SIRI l: Hak dan Isu Wanita Masa Kini

Posted by Aspirasi UKMKL Sunday, January 24, 2010

Program ini merupakan anjuran Jawatankuasa Siswa/i (JAKSA) Kolej Tun Syed Nasir, Biro Informasi & Penerbitan, dengan kerjasama saudara Mohd Helmi bin Yazid, Pengerusi Exco Kerohanian, Persatuan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (PMUKM). Diadakan di Dewan Serbaguna Kolej Tun Syed Nasir, UKM kampus KL.




Program ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada para mahasiswi terutamanya tentang hak-hak mereka menurut perundangan negara disamping meningkatkan kefahaman dan kesedaran mereka dalam cara untuk melindungi diri daripada bahaya yang tidak mengenal mangsa.


Forum ini telah dihadiri oleh tiga orang ahli panel yang mahir dalam bidang masing-masing. Panel yang terlibat ialah ACP Suguram Bibi Munshi Deen (Ketua Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Seksual/ Kanak-kanak, Jabatan Siasatan Jenayah PDRM), Prof. Madya Datin Noor Aziah Hj. Mohd Awal (Pensayarah Fakulti Undang-undang, UKM), dan Pn. Norsalina Salim (Penolong Pengarah Bahagian Perancangan Pembangunan Wanita).




0 comments

Post a Comment

ASPIRASI UKM KL

Aspirasi merupakan satu pertubuhan yang ditubuhkan di atas kesedaran Mahasiswa untuk terus mendokong Aspirasi Universiti. Membawa mahasiswa ke arah Kecemerlangan akademik dan sahsiah diri melalui semangat serta ideology yang dibawa selaras dengan Misi, Visi dan Matlamat Universiti Kebangsaan Malaysia.

Pengumuman

Selamat menjalani peperiksaan pertengahan semester kepada semua Pelajar Kampus KL. Pastikan anda membawa semua barang yang berkaitan untuk peperiksaan seperti Kad Matrik, Pen, Pensil 2B, kalkulator dan pemadam. Semoga semua berjaya dalam peperiksaan