Kebajikan Pelajar Keutamaan Kami

Posted by Aspirasi UKMKL Wednesday, February 9, 2011

Kebajikan mahasiswa merupakan hasrat dan matlmat asas perjuangan ASPIRASI UKM KL. Walaupun telah terdapat pelbagai peningkatan dari segi kemudahan, peluang dan keselamatan rakan mahasiswa namun masih ada ruang yang perlu dipertingkatkan dari masa ke semasa.
Sebagai contoh masih tiada wujud mesin ATM yang berdekatan menyebabkan kesukaran kepada semua mahasiswa untuk melakukan urusan kewangan dan sekiranya ingin pergi ketempat yang ada ia agak jauh dan menimbulkan isu keselamatan. ASPIRASI UKM KL akan terus berusaha memperjuangkan keperluan ini yang penting dalam kehidupan kita.
Masalah gangguan air dan elektrik masih terus berlaku samada di KTSN1 atau di KTSN luar .. ini menimbulkan kerumitan kepada pelajar dan seterusnya memberi kesan kepada pembelajaran dan prestasi pelajar. Kami menyeru agar pihak pentadbiran sentiasa alert dan bersedia denagn masalah ini. Mungkin ada perlunya kolej mempunyai sistem generator khusus sebagai backup power supply.
Kami juga menuntut agar sistem wifi dan jaring di pertingkatkan berbaloi dengan bayaran yang kami keluarkan. Ia menunjukkan kelemahan yang amat ketara dari segi pihak service provider dan memberi kesan kepada persediaan pelajar dari segi akademik seperti pencarian maklumat berterusan komunikasi yang merupakan perkara penting dalam pembentukan kemahiran insaniah mahasiswa.
Akhir sekali kami berharap pihak pentadbiran dan universiti memperketatkan kawalan keluar masuk ke dalam kolej untuk mengelakkan kecurian dan menjaga keselamatan pelajar. Seringkali terlihat kelibat orang yang dicurigai tetapi mereka mendapat pelepasan dari pengawal yang bertugas. Ada baiknya sistem pemakaian kad matrik yang lebih jelas dan terbuka dikuatkuasakan agar hanya mereka yang sahih dan berniat jujur sahaja layak berada dikawasan kolej.
Kami akan sentiasa memberi sokongan dan bantuan kepada pihak pentadbiran dan mahasiswa dalam usaha untuk terus memperjuangkan dan mempertingkatkan KEBAJIKAN MAHASISWA KAMPUS KL.
1 ASPIRASI 1 KEBAJIKAN 1 KAMPUS

0 comments

Post a Comment

ASPIRASI UKM KL

Aspirasi merupakan satu pertubuhan yang ditubuhkan di atas kesedaran Mahasiswa untuk terus mendokong Aspirasi Universiti. Membawa mahasiswa ke arah Kecemerlangan akademik dan sahsiah diri melalui semangat serta ideology yang dibawa selaras dengan Misi, Visi dan Matlamat Universiti Kebangsaan Malaysia.

Pengumuman

Selamat menjalani peperiksaan pertengahan semester kepada semua Pelajar Kampus KL. Pastikan anda membawa semua barang yang berkaitan untuk peperiksaan seperti Kad Matrik, Pen, Pensil 2B, kalkulator dan pemadam. Semoga semua berjaya dalam peperiksaan