ASPIRASI tampilkan calon berhemah bersederhana berketerampilan

Posted by Aspirasi UKMKL Thursday, February 17, 2011

bagi menghadapi pilihanraya kampus kali ini pihak ASPIRASI UKM KL telah memilih calon dari mahasiswa baru yang bertenaga dengan idea dan ASPIRASI baru berserta calon yang telah dikenali dengan hasil kerja berketerampilan dan berkeyakinan. Pengalaman organisasi calon ASPIRASI tidak dapat dinafikan lagi kerana ada yang telah berkhidmat sebagai JAKSA, pengarah program serta pemudahcara namun bagi mengimbangi kekuatan ini disertai dengan calon dari mahasiswa baru yang mempunyai semangat dan tenaga baru yang berkobar2 untuk membantu dan memperjuangkan suara mahasiswa.
Pihak ASPIRASI juga berasa amat KESAL dengan tindakan sebilangan kecil mahasiswa yang bertanding serta penyokongnya yang bersikap TAKBUR, RIAK, MENJERIT TAK TENTU HALA serta MENGANCAM calon dan penyokong lain. Kita menyeru agar semua yang bertanding serta penyokong bersikap rasional dan menghormati antara satu sama lain. ASPIRASI UKM KL akan membentangkan manifesto yang akan memperjuangkan kebajikan dan suara mahasiswa kampus KL dalam ruang yang aman dan pendekatan yang berhemah.
Terima kasih kepada pihak pentadbiran kolej yang memberi ruang kebebasan untuk semua calon bertanding bagaimanapun pihak ASPIRASI UKM KL juga berharap pihak JAKSA yang bertanggungjawap menguruskan sesi perucapan awam calon akan bersikap lebih telus, bersedia dan memberi maklumat yang sistematik. Kekeliruan maklumat yang disampaikan akan menyebabkan pelbagai telahan negatif dari pelbagai pihak. Bagaimanapun kami tetapi yakin bahawa barisan kepimpinan JAKSA adalah individu yang berwibawa dan adil serta jujur dan amanah dalam menjalankan tugas mereka.

0 comments

Post a Comment

ASPIRASI UKM KL

Aspirasi merupakan satu pertubuhan yang ditubuhkan di atas kesedaran Mahasiswa untuk terus mendokong Aspirasi Universiti. Membawa mahasiswa ke arah Kecemerlangan akademik dan sahsiah diri melalui semangat serta ideology yang dibawa selaras dengan Misi, Visi dan Matlamat Universiti Kebangsaan Malaysia.

Pengumuman

Selamat menjalani peperiksaan pertengahan semester kepada semua Pelajar Kampus KL. Pastikan anda membawa semua barang yang berkaitan untuk peperiksaan seperti Kad Matrik, Pen, Pensil 2B, kalkulator dan pemadam. Semoga semua berjaya dalam peperiksaan