Pengumuman Penting Kursus HX, HE dan HM

Posted by Aspirasi UKMKL Thursday, July 22, 2010 0 comments

salam perpaduan kepada semua

Perubahan kursus ko kurikulum pada semester ini menjadikan keadaan agak kelamkabut. Pihak ASPIRASI UKM KL telah cuba mendapatkan maklumat dari pelbagai sumber termasuk pihak PPP, pihak Kampus KL dan tenaga pengajar HX, HE dan HM (En Helmi dan Dr Roslee)

Antara maklumat yang diperolehi :

a. HX akan diambil oleh semua pelajar tahun satu dan bagi KTSN program bermula pada hari Sabtu ini jam 7.00 pagi dengan pergerakan bas ke Bangi.

b. Pelajar HX akan diiringi oleh fasilitator yang terdiri dari PC MMP yang mengambil kursus HE.

c. Pelajar yang bukan PC MMP tapi mengambil kursus HE akan diberi taklimat tentang program yang perlu dilakukan. (PELAJAR HE YANG BUKAN PC MMP ATAU FASILITATOR HX TIDAK PERLU PERGI KE BANGI PADA HARI SABTU INI)

d. Pelajar yang mengambil HM kuliah akan diadakan pada 31 Julai 2010. Sila rujuk kepada jabatan anda jika ada perubahan.

sekiranya ada maklumat tambahan akan dimaklumkan dari masa kesemasa

SALAM ASPIRASI

SELAMAT DATANG KEPADA ADIK-ADIK TAHUN 1

Posted by Aspirasi UKMKL Tuesday, July 13, 2010 0 comments

salam kepada semua

khususnya kepada adik-adik tahun 1 yang telah memulakan pengajian di UKM Kampus Kuala Lumpur. Tahniah kerana berjaya mendapat tempat di fakulti-fakulti di Kampus Kuala Lumpur. Belajar lah bersungguh-sungguh demi memenuhi cita-cita sendiri, impian keluarga dan harapan bangsa dan negara. Disamping itu kumpulkanlah segala pengalaman sama ada akademik dan non akademik demi masa depan. Gunakan kesempatan yang terbaik ini untuk berguru dengan pensyarah yang berdedikasi.

Tinggalkanlah pandangan sempit yang hanya ingin memenuhi hasrat hati yang gundah gulana. Jangan diikuti perangai melampaui batas tanpa memikirkan masa depan orang lain. Jagalah nama baik universiti agar UKM akan terus berdiri megah dipersada global dan glokal.

Amat menyedihkan dimana ada senior berbaju ungu berperangai seumpanya monyet yang kemaruk bunga di tol dan stesen komuter. Ini merupakan segilintir kecil golongan yang kecewa dan kemaruk kuasa.

Yang penting adalah untuk mengejar ILMU yang berpusat di menara gading, meningkatkan IMAN agar diri kita terus mengikut perintahnya dan meninggalkan laranganya dan seterusnya berAMAL kepada masyarakat agar semua yang kita perolehi akan mendapat keberkatan dan dikembalikan kepada yang berhak.

SALAM PERJUANGAN SALAM 1 MALAYSIA SALAM ASPIRASI

ASPIRASI UKM KL

Aspirasi merupakan satu pertubuhan yang ditubuhkan di atas kesedaran Mahasiswa untuk terus mendokong Aspirasi Universiti. Membawa mahasiswa ke arah Kecemerlangan akademik dan sahsiah diri melalui semangat serta ideology yang dibawa selaras dengan Misi, Visi dan Matlamat Universiti Kebangsaan Malaysia.

Pengumuman

Selamat menjalani peperiksaan pertengahan semester kepada semua Pelajar Kampus KL. Pastikan anda membawa semua barang yang berkaitan untuk peperiksaan seperti Kad Matrik, Pen, Pensil 2B, kalkulator dan pemadam. Semoga semua berjaya dalam peperiksaan